HTML

Ha én képviselő lennék...

...a Parlamentben így szavaznék. Házszabály

Friss topikok

Linkblog

Kétségtelen, hogy az elmúlt évek legnagyobb növekedést mutató pártja a Jobbik Magyarország Mozgalom volt. Igaz, ebbe sokat segítettek a politikai botrányok és a társadalmi elégedetlenkedések is, megtoldva mindezt egy hatalmas magyarság tudattal. Emiatt erőteljesen megosztja a közönséget, sőt, még az én véleményemet is.

Kezdjük a pozitívumokkal: a Jobbik legnagyobb előnye az, hogy igen gyakorlatiasak. Bár a módosító javaslataikat többnyire nem szavazzák meg, a legtöbbről az a benyomásom, hogy nagyon életszerűek és a társadalmi igényekhez közelebb állóak.
Ennek valószínűleg az a nagy oka, hogy ők új pártként, sőt, sokan új képviselőként kerültek az Országgyűlésbe, amiért még közelebb állnak az általuk képviselni kívánt magyar kisember* világához. (* De nem szeretem azt a szót...)
A gyakorlatias meglátásukat igazolja pl. a különadó miatti kiskereskedelmi árnövekedés aggálya, ami bár ellenkezik a kormánypárt liberális-optimista elképzelésével (azaz: a verseny miatt nem terhelik a végfogyasztókra), szerintem az ő verziójuk a reálisabb.
Nagy súlyt fektetnek a katonai és biztonságpolitikai kérdésekre is. Noha jelen pillanatban nem kell tartanunk egy háborútól (bár ez hamar változhat), azért fő az egészséges óvatosság.
Kommunikációjuk során rendre hangoztatják, hogy a FIDESZ-KDNP lényegében csak átvette (csúnyább szóval: ellopta) az ő törvényjavaslataikat és -kezdeményezéseiket. Hogy ebből mi igaz, vagy mi nem, jó kérdés, nem akarom eldönteni. De a józan, megfontolt, gyakorlatias szempont ott is erőteljesen érvényesül, illetve a kormánypárt bírálata során is e szempont szerint járnak el.
Sőt, még a Magyar Gárdát se ítélem el. Bevallom, eleinte én is furcsán néztem erre a szélsőjobboldali testőrségre, de miután megtudtam, hogy a gárdatagok önkéntesen segítenek pl. az árvíz idején is, úgy elfogadtam az Árpád-sávos, önkéntes polgárőrség létét.

Szóval ezek azok a pontok, ami miatt a Jobbikot szívesen látnám, kormánypártként négy év múlva. Ami miatt viszont nem - nos ez két szóval kifejezhető: nemzeti radikalizmus.

Az nem baj, ha valaki egy nemzet érdekeit képviseli, de érzésem szerint a Jobbik e tekintetben túlságosan is szuperiorként kezeli a magyarokat. Lásd a külföldi multik elleni durva kezdeményezéseik (pl. 100 %-os nyereségadó TESCO-ékra), amik bár csillapítják a népharagot, de ezzel a protekcionista politikával épphogy szembehaladnak a jelen trendekkel! Értem én, hogy ők a magyar cégeket akárják jobban nyomatni, de egyrészt be kell látniuk, hogy Magyarország földrajzi adottságai miatt nem lehet mindent megtermelni, másfelöl egy esetleges multitakarító akció után mivel töltenék fel a keletkező gazdasági űrt, beleértve az így keletkező munkanélkülieket.
Hogy milyen eredménnyel járhat az, ha egy országnak nacionalista uralma van, elég egy kicsit északabbra és pár évvel visszatekinteni: igen, a Robert Fico által vezetett Szlovákiára gondoltam. Márpedig róluk nem éppen kedvező nemzetközi visszhangot lehetett hallani, főleg szomszédi viszonylatban.
Mert nem tartom kizártnak a Jobbiktól, hogy ők is megkísérelnék a kisebbségek asszimilációját - és most nem csak cigányokra gondoltam, hanem a többiekre is. Pl. lehet, hogy a sváb falvakról, ahol németül is ki van írva a település neve, levennék a nem magyar táblákat, mert az nem jó...
Aztán valószínűleg megpróbálnák visszaszívatni a szlovákokat is, pl. nem lehet majd Budapesten szlovák (vagy egyéb) nyelven idegenvezetést tartani. Márpedig a szlovák kormányváltást követően felső szomszédunknál is barátságosabb, nyitottabb vezetés került, akikkel lehet normálisan tárgyalni is.
És ha már nemzeti jelképek: sajnos a kötelező iskolai himnuszénekeltetést is el tudom képzelni tőlük, hogy erősítsék a nemzeti tudatot. (Pedig szvsz ennek is nagy szerepe volt Fico-ék bukásában, és nem csak az ottani magyar kisebbség miatt.)

Szóval én nagyjából meg vagyok elégedve a Jobbik Magyarországért Mozgalom eddig munkájával, ám a fenti aggályok miatt aggódom is egy esetleges hatalom miatt. Persze odáig talán nem mennek el, hogy kilépjenek az EU-ból, majd hadjáratot indítanak a nagy-magyarországi területek visszaszerzésére, de a jelenlegi pártok közül hozzájuk áll legközelebb ez az eszme.
Márpedig ők most igen erősen kommunikálnak, aminek lehet, hogy 2014-ben meglesz az eredménye is. Mindhárom szavazáson: EU, OGY, önk.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kepviselo.blog.hu/api/trackback/id/tr602458281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagy Tibi (törölt) 2010.11.20. 08:03:25

Voltaképpen, amit te leírtál, azt már sok mérsékeltebb média leírta másképp.

A Jobbikon belül törés van.
Vannak akik mérsékeltebbek és kevésbé rezonálnak a nemzettel kapcsolatos dolgokra, viszont értenek a szakterületükhöz de nem akarnak lobbi körökhöz tartozni.
Illetve vannak ezek a habzószájú valakik. Sajnos ezek a hangosabbak.

Aztán majd valamelyik tömörülés legyőzi a másikat és úgy alakul a Jobbik sorsa.

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.11.20. 21:47:22

@Nagy Tibi: Akkor megnyugodtam, hogy nem csak én vagyok hasonló véleménnyel a pártról.
És köszi a kiegészítést!
süti beállítások módosítása