IGEN az Alkotmány Bíróság szerepének visszaállítására (T/1445/5 és T/1446/4)
Nocsak, a kormánypárti képviselőknek is megjött az eszük. Valószínűleg nem kívánták magukat még inkább besározni, ezért visszamódosították az alkotmánybíróság szerepét. Igaz, az ott megadott kritárium erősen gumiszabálynak tűnik, ami még veszélyes is lehet.
NEM egyes köztisztviselők kikerülésére a különadóból (T/1447/16)
Mi az ott a 3. bekezdésben, hogy a "állami vezetők, polgármesterek, (fő)jegyzők, a köztulajdonban álló gazdasági társaságok vezető tisztségviselői és felügyelőbizottságának tagfai esetében" nem adóztatják meg a kétmillió feletti jövedelmet?! Ezek szerint mégsem gondoltuk át kellőképpen a törvény következményeit?!
NEM a 25 éves munkaviszony utáni eltörlésre (T/1447/13)
Pontosabban: önmagában dicséretes hozzáállás a régóta dolgozó, egyben 300 ezer felett kereső állami munkavállalók megmentésére, de én ezt a határt kiterjeszteném a félmilliósakig, azaz 500 ezer forintos fizetésig.
Aztán lehet, hogy még ez se jó megoldás...
IGEN a jó erkölcs bevételére (T/1447/5)
Önmagában véve remek gondolat, hogy egyedi esetekben felül lehessen bírálni egyes nem éppen megfelelő vagy igazságtalan intézkedéseket.
A kérdés csupán az, hogy mi a jó erkölcs...
IGEN a törvényes végkielégítésre (T/1447/3)
Ha a végkielégítés mértéke megegyezik a törvényben meghatározottal, azaz X ledolgozott év után az Y hónapnyi átlagfizetése szerint kapja meg az összeget, akkor ő mentesüljön a törvény hatálya alól, még ha 10 milliókat is keres - bár a jelen kormánynál a plafon bevezetése miatt ez nem valószínű.
Ugyanakkor a kivételek bevezetésénél inkább éreztem némi politikai fricskát, mint valódi javaslatot.