IGEN a 2011-es költségvetésre (T/1498)
Első körben azt mondom, hogy ez egy reális felfogás, különösen az 5 %-os hiány. Igaz, ebből EU és IMF kényszerre még faragni kell, szóval ez még korántsem a végleges változat, de támpontnak tökéletesen megfelel. Különösen, hogy a Nemzeti Vagyonkezelő nem vehet fel újabb kölcsönöket.
Amúgy lehet jobban bele fogok mélyedni, de egyelőre fő elemek kivonatával rendben vagyok.
IGEN a termőföldjáradék növelésére (T/536)
A képviselőasszony remekül látta meg az itt keletkező problémát, ezért az általa javasolt emelés teljes mértékben igazságosnak és reálisnak tartom - különösen, hogy egy területet termőfölddé visszaminősítésnél nem valószínű, hogy hozza ugyanazt az értéket.
Ellenben egy ponton visszaüthet a dolog: ha kevesebb termőföldre lesz szükség, akkor csak bajosan lehetne értékesíteni. (Bár a "bioetanol hatalommá" vlás miatt ez nem valószínű; sőt!)
NEM a helyi iparáűzési adó módosításaira (T/1376/22)
Az ideiglenes építkezések 60-ról 30 napra csökkentését nem tartom kellően indokoltnak, inkább a kieső önkormányzati bevételek pótlása miatt van a szigorítás. Ellenben a távközlési cégek módoítása teljesen jogos, csak egy a bökkenő: ez utóbbi esetben a csak a vezetékes szolgáltatásokra vonatkozhat, mivel a mobiltelefonnál már nehezebb megmondani a TÉNYLEGES használati helyet. Azaz a tulajdonos az országban szabadon költözhet, ellenben ha a cégnél nem jelezte a módosítást (ami feltöltőkártyánál nem is szükséges), akkor továbbra is az eredeti lakhelye kapja az utána járó adót, s nem az új...
IGEN az adórendszer visszaállítására (T/1376/39)
Pontosabban: jórészt igen. Gondolok itt az SZJA egykulcsosságának megszűntetésére, illetve a családi adókedvezmény jövedelemhez kötöttségére. Ellenben amin változtatnék az az adójóváírás: tudom, hogy ezzel a kispénzűeken segítenek, ellenben az "ellenzék" szakembereinek véleménye is helytálló, miszerint ők potyautasok, mert végeredményben nem fizetnek adót, viszont igénybe veszik a társadalmi szolgáltatásokat (pl. egészségügy).
Az indoklásból külön kiemelendő az új adórendszer iránti bizalmatlanságuk, mivel, ahogy rámutattak, a bankadó, a válságadó és társai csak 1-2 évig nyújt fedezetet.
NEM a családi adókedvezmény módosítására (T/1376/46)
Az eltartottak eredeti havi kedvezményét irreálisan magasnak találom, ezért az ilyenfokú csökkentését teljesen reálisnak érzem. Éves szinten viszont már reálisnak tartom - persze ha évközben születik vagy neadjisten elhalálozik egy vagy több gyerek, akkor annak napra osztott arányában ítélendő meg a kedvezmény.
Sőt, az első pontban leírt 12 %-os SZJA adókulcsot én nagyon alacsonynak találom, noha magával a 3 sávos adórendszerrel egyetértek.
NEM a 0 %-os adóalapra (T/1376/27)
4 sáv? Ráadásul a legalsóban nem kell fizetni semmit (ő, már nem azért, de ennek nagy bérlenyomó ereje lenne), míg a legfölsőben, a 8,4 millió forint (= havi 700 ezer) feletti rész felét oda kell adni. Na ne!
IGEN az egy és két eltartott különvállalására (T/1376/12)
Noha az összegekkel még mindig nem értek egyet (éves szinten kellene), viszont az egy és két gyermek különválasztása tényleg jó "hajtóerő" a harmadik gyermek bevállalására is.
NEM a K+F-es üzemanyag megadóztatásra (T/1376/28)
Noha a céllal, hogy környezetbarát üzemanyagokat hozzunk létre, még egyetértek, ugyanakkor ez elég durva érvágás lenne a tesztelők számára.
IGEN az illetményeinek megtartására (T/1377/29)
Jó ha van egy garancia arra, hogy a korábbi szervezeteknél (APEH és VPOP) dolgozók továbbra is ugyanazt a fizetést kapják - természetesen a 2 millió Ft/hónap plafon betartása mellett!
IGEN a hiteles másolat díjának csökkentésére (T/1377/14)
A képviselő jól rámutatott, hogy az így elkért 3600 Ft irreálisan magas, miközben egy nem hiteles másolatot szinte fillérekért készítenek. Ezáltal a díjcsökkentés teljesen jogos.
IGEN a PSZÁF megnövelt szerepére (T/1247/23)
Noha ennek a lépésnek jórészt személyi illetve politikai vonatkozásai vannak, egyetértek a PSZÁF és mindenkori elnökének megnövelt szerepére és az Alkotmányba vételével. Különösen, hogy törvényhozásilag a többiek alá (OGY, MNB elnöke) alá van rendelve.
IGEN a kormánymegbízott szigorított feltételeire (T/1248/27)
Egyetértek a javaslattal, miszerint egy ilyen fontos posztra több kritérium kell az eredetinél. Így nem lehet mindenféle hű pártember ezen a helyen, bár a szakvizsgák részt én kivenném. (A javaslat egyébként a versenyőpiaci munkavállalás feltételrendszerei szerint lett módosítva.)
IGEN a kormánymegbízotti összeférhetetlenségre (T/1248/28)
Aki ilyen fontos politikai tisztséget tölt be, az (látszólag) ne függjön egy párttól se!