IGEN az új ÁSZ törvényre (T/3109)
Az elmúlt évek változásai szükségessé tették az Állami Számvevőszék törvényének újradiffiniálást, ami jelen dokumentumban meg is történt.
IGEN az atomenergia törvény módosítására (T/3288)
Hasonlóan a fentihez, erre is szükség volt, különösen a Paksi Atomerőmű élettartamhosszabítása miatt. (Közbevetés: azzal remélem a törvényalkotók is tisztában vannak, hogy bizony az atomenergia egy igen veszélyes játék, és hogy az élettartam hosszabítás során a biztonságot helyezik fő szempontul. Mert a madfizika saját szabályok szerint él, és fütyülni fog az ember alkotta törvényekre...)
IGEN a víziközlekedés szabályozására (T/3298)
A rendelet az Európai Unióból átvett szabályozásokat honosítja meg Magyarországon is, aminek leginkább a kis vizjárművek tulajdonosai örülnek majd. Kérdés ugyanakkor, hogy a nagy hajók, amik nem hajózási célra vannak, hanem lényegében úszó üzleti ingatlanok (éttermek, szórakozóhelyek), mennyire nehezíti meg a fenntartásukat (Hogy mitől félek? Hát hogy sok neves pesti szórakozóhely után az A38-t is bezáratják...)
NEM a Filmarchívum MaNDA-ra nevezésére (T/3114)
Pontosabban mag a kezdeményezés és a Filmarchívum tevékenységi körének a modern kor igényihez történő igazítása teljesen jó dolog. Csak az nem világos, hogy ezért minek kell nevet változtatni?
IGEN a jogtalan segély igénylés büntetésére (T/3006)
Ismételten egy nagyszerű, hiánypótló intézkedés: aki jogtalanul pl. százalékoltatta le magát, hogy ezzel egyrészt felmentést kapjon bizonyos munkákból, segélyhez meg rokkantsági kártyához jusson, azt ezek után büntessék is meg! Ráaádsul a költségvetésre ez hatványozottan igaz. Tetszett viszont az egyetlekn kiút is, miszerint csak az okozott kár/hiány teljes visszafizetésével lehet megváltani.
IGEN az üzemanyag ÁFA levitelére (T/2148)
A javaslat indoklása teljes képet ad a miértekről (bár a fokozatos emelkedés manapság már pont nem igaz...), és az ÁFA-csökkentés lehetőségéről is. A kérdés persze az, hogy egy ilyen arányú csökkentésnél mennyi lenne a kieső költségvetési bevétel, mennyire fordulna meg az üzemanyagturizmus, mennyire terhelné meg a hazai benzinhálózatot, valamint hogy a kutak ennek arányában csökkentenék-e az árukat, vagy egyszerűen lenyelik az ÁFÁ-t.