NEM a Kossuth tér rekonstrukciójára (H/3651)
Önmagában véve a tér felújítása nem egy elvetélt gondolat, még ha ezzel valamelyest a gyülekezést is meg lehet akadályozni, illetve némi szívességet érzek a kormány közeli építési vállalkozók felé. Viszont a kényszertársbérlés megszüntetése elég komoly, mivel hova helyezik el az Országházból kipaterolt egységeket (aminek valószínűleg egy szép nagy költségnövekedés lesz az eredménye), illetve mit akar kezdeni a felszabadult termekkel az Országgyűlés? Mert ha üresen állnak, akkor nem lesz jobb az államgépezet.
IGEN a katasztrófavédelmi törvény módosítására (T/3499)
A javaslat az elmúlt 10 év tapasztalatait - ebből is a vörös iszap katasztrófát kiemelten - figyelembe véve hozta meg a szükséges változtatásokat. igaz, hogy emiatt egyes helyeken mintha nőtt volna a bürokrácia, de ha ennek célja a katasztrófa elkerülése vagy egy más elkerülhetetlen/bekövetkezett katasztrófa kárainak enyhítése, mentésének felgyorsítása, úgy elfogadom a javaslatot.
IGEN a bérautók regisztrációs adójának eltörlésére (T/3298-0013)
Noha a javaslat inkább kodifikációs, szövegegyszerűsítési problémákat orvosol, az autóbérlés támogatása miatt a javaslat erősen támogatandó. Remélhetőleg ez ennek a formának az elterjedését segíti elő hazánkban is, bár tartok tőle, hogy sokan kiskaput látnak majd benne. Remélem alaposan lezárták ezeket...
IGEN a béren kívüli juttatási kompenzációra (T/3589-0007)
A sok vitát kiváltott kötelező munkabér-emelési törvény egy érdekes fordulata ez a módosítás, ami szerintem a munkaadók szempontjából is kedvező, ha csak mondjuk az étkezési jegyek vagy eü kártya összegét növeli meg. Egy céges életbiztosításnál viszont nem biztos, hogy örülnek ennek...
(Megjegyzés: érdekes megfigyelni e törvény okozta hatásokat, mivel sokan álomnak tartják a nyugati fizetéseket, de ha a kormány törvényben rendeli el ennek emelését, akkor mindjárt elbocsátások tömkelegét vizionálják, ahelyett, hogy örülnének a fizetésemelésnek... Persze munkaadói részről jogos a megnövekedett költségtől való félelem, de maximum a főnök csökkenti a saját több százezres fizetését.)
NEM a kötelező maximális bírság eltörlésére (T/3589-0004)
Noha az indoklással részben egyetértek, de a kitörlendő pont nem a munkahelyek ellen irányul, hanem a - háromcsapás törvényhez hasonlóan - a jogkövető magatartás fokozására. Avagy más szóval: legyen egy kicsit magasabb kockázata annak, ha valaki csalni akar - meglátjuk, így is megéri-e neki.
NEM a maradó bér szankcionálásának elvetésére (T/3589-0002)
Értem én, hogy ez a pont a vállalkozási szabadságot korlátozza, de azt remélem az ellenzéki képviselők is belátják, hogy pusztán jófejségből csak nagyon kevesen emelnének. Viszont úgy, hogy ezáltal kiesnek a pályázati pénzek lehetőségéből, már meggondolandó lépés. Kérdés viszont, hogy ez csak a jövőbeni pályázatokra vonatkozik-e, vagy a már futókra is rá lehet húzni. Mert előbbi esetben nem éppen a legszerencsésebb.
IGEN az ingatlankezelői elővállalkozásokra (T/3538-0006)
A törvény jogos módosítása, hogy lehetővé teszi ezeket a formákat is, ezáltal ezek a nagy összeggel operáló cégek kezdetben - kvázi inkubátorházba - kisebb teher mellett működhetnek. Ugyanakkor az dicséretes, hogy az ingatlant csak akkor vehetik birtokba, ha átalakultak rendes társasággá, s ha a megszűnés átalakulás nélkül zajlott le, úgy bizony kemény sor vár rájuk.
Az utolsó ponton a törlésen viszont csöppet húztam a számat...
NEM a projekttársaságok belföldi kritériumának eltörlésére (T/3538-0007)
Elhiszem, hogy pár ember örül ennek a lehetőségnek, de én inkább hagytam volna a belföldiséget, mint kritériumot. A második pont meg oké egy nemzetközi csápokkal rendelkező cég esetén, de nem lenne egyszerűbb egy hazai "helytartót" alapítani?